gtm pixel gtm pixel

Několik tipů, jak se stravovat v těhotenství

Sdílet na Facebooku

26. dubna 2018

Výživa v těhotenství je velice důležitá a neměla by se podceňovat. Je nutné zajistit tělu dostatečný příjem ochranných, minerálních látek a vitamínů.

Na stravování v těhotenství se vztahují určitá základní pravidla, která by měla být zažita i v běžném životě. Strava by měla být rozdělena do 5 porcí, které dodají přísun živin a energie po dobu celého dne a současně zabrání pocitu přesycenosti. Do jídelníčku proto zařaďte kvalitní potraviny, určitě se vyhněte alkoholu, sladidlům a potravinám, které způsobují zažívací problémy nebo alergie.

Během těhotenství je potřeba tělu dodat dostatečné množství bílkovin, kyseliny listové, vápníku, železa, zinku a jódu. Zvýšenou pozornost věnujte selenu, který je většinou nedostatečně obsažen ve stravě a jeho deficit může způsobit poškození tkání. Bílkovin je zpravidla v jídelníčku dostatek, a tak spíše než množství je potřeba hlídat jejich kvalitu. Je vhodné zařadit do jídelníčku co nejvíce čerstvých potravin. Kyselina listová je důležitá nejen během těhotenství, ale měla by se vyskytovat i v běžném jídelníčku. Jako zdroj kyseliny listové slouží zelená listová zelenina.

I přes dodržování zmíněných doporučení se mohou během těhotenství objevit i nepříjemnosti jako ranní nevolnosti, nutkavá chuť k jídlu nebo naopak nechutenství. U některých problémů jsou příčiny odhaleny a některé zůstávají neznámé.

Je třeba vzít v úvahu, že svou výživou pokrýváte nejen své potřeby, ale také potřeby svého dítěte. Pokud si nebudete vědět rady, zajisté vám poradí váš lékař.

Zobrazit všechny články

Líbí se vám náš obsah? Sledujte nás na sociálních sítích