Menu
19. května 2017
O tom, že darování „obyčejných věcí“ může představovat neobyčejnou pomoc, svědčí výborná a opakující se spolupráce Sítě pro rodinu se společností ROSSMANN. Tato síť drogerií a parfumerií se poprvé zapojila do projektu Spolu pro mateřská centra (www.spolupromc.cz) v roce 2014 a od té doby již pravidelně každým rokem daruje balíčky hygienických potřeb. Společnost ROSSMANN tak letos v květnu podpořila 158 mateřských center ve všech krajích České republiky materiálním darem v celkové hodnotě 100 000 korun.

„Velkou část zákazníků naší drogistické sítě tvoří maminky s dětmi a právě našim nejmenším věnujeme velkou pozornost i v rámci aktivit na poli společenské odpovědnosti. V rámci našeho charitativního projektu 5.000.000 Kč pro dětský úsměv podporujeme opuštěné, ohrožené a handicapované děti a jejich rodiny, které se ocitly v nelehké životní situaci. Dlouhodobá spolupráce se Sítí pro rodinu je pro nás důležitá především proto, že myšlenku a princip fungování mateřských center (MC) podporujeme a chceme touto aktivitou vyjádřit, že si vážíme práce všech, kteří se na provozu MC podílí a vytváří jimi i jakousi součást místních komunit. Vidíme potenciál v rozvoji dětského světa a velmi nás těší, že naším darem můžeme alespoň částečně pomoci MC tím, že jim věnujeme hygienické prostředky či poskytneme drobné dárky pro děti jako odměny do soutěží,“ uvádí Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti ROSSMANN.

Zkušenosti z praxe ukazují, že nejžádanější hygienickou potřebou je toaletní papír, dále tekuté mýdlo, kapesníky a vlhčené ubrousky. V mateřských centrech se jedná o dar velmi vítaný. Při velkém pohybu rodin s dětmi představuje hygienické zboží značný i nezbytný náklad. Dar také ulehčuje práci zaměstnancům center, kteří nemusejí pravidelně jezdit zboží dokupovat a místo toho se mohou věnovat dětem a rodičům. Málokdo si totiž uvědomuje, že ve většině těchto center se pracuje převážně dobrovolnicky a pracovníci tak investují nejen svůj volný čas, ale také prostředky (včetně peněz, vozidel, kancelářské techniky a podobně).

I proto vznikl projekt Spolu pro mateřská centra, kterým Síť pro rodinu vyzývá firmy i jednotlivce, kteří chtějí pomáhat formou věcného daru, materiálu nebo služby. Na webových stránkách projektu jednotlivá mateřská centra uvádějí, co pro svou činnost opravdu potřebují. Partneři si pak mohou vybrat v libovolném kraji konkrétní mateřské centrum a poslat krátkou zprávu o tom, co chtějí darovat. „Dbáme na to, aby celý proces dárcovství byl transparentní a adresný, i když logisticky to někdy není jednoduché. Každý dárce ví, komu a kde pomáhá. Veřejnost se o příspěvku dozví z webových stránek projektu i konkrétní organizace,“ říká Lenka Ackermannová, koordinátorka pro PR a fundraising Sítě pro rodinu.

Drogerie parfumerie ROSSMANN

Druhý největší německý drogistický řetězec ROSSMANN provozuje v šesti evropských zemích více než 3 600 prodejen a zaměstnává téměř 51 000 pracovníků. V roce 1994 společnost ROSSMANN expandovala na český trh, kde v současnosti provozuje 132 prodejen s více než 750 zaměstnanci. Více informací naleznete na www.rossmann.cz.